För leveranser under jul och nyår gäller följande.

För dig som kan få leverans fredag 27 december måste order läggas senast torsdag 19 december innan 11.00.

Klicka här för att se vilka dagar du kan få leverans vecka 52

Klicka här för att se vilka dagar du kan få leverans vecka 1

Klicka här för att se vilka dagar du kan få leverans vecka 2

Leveransvillkor

1. Ordinarie leveransvillkor

1.1 Ett ordervärde på minst 5000 SEK exkl. moms.

1.2 Orderstopptider

Stockholm:

Ordersstopp kl 11:00 en arbetsdag före överenskommen leveransdag.

Övriga Landet: 

Ordersstopp kl 11:00 två arbetsdagar före överenskommen leveransdag.

1.3 Returtagning av tomfat sker i samband med överenskommen leverans.
Ev. returer och tomfat tas med under förutsättning att antalet tomfat samt vilken produkt tomfaten avser specificeras vid orderläggning till TOMP.

1.4 För leverans med tidspassning gäller särskild överenskommelse.

1.5 Leveransväg till/från kund anvisad uppställningsplats får maximalt innehålla 5 trappsteg.

2. Särskilda leveransvillkor (avgift tillkommer)

2.1 Önskemål om särskilda leveransvillkor, dvs. extra service utöver ovanstående leveransvillkor, måste godkännas av TOMP

Exempel på särskilda leveransvillkor:

  1. Särskild returtagning utan ny leverans.
  2. Leverans och returtagning på annan dag än överenskommen leveransdag.
  3. Sent inkommen order.
  4. Order som understiger minsta ordervärde per leveranstillfälle.
  5. Reklamationsvillkor
  6. Övrigt

Kvalitets- och kvantitetsfel i vara ska vara anmäld TOMP inom två dagar från leverans.

Fel som inte rimligtvis kan uppdagas vid leverans, ska anmälas så snart felet upptäckts eller borde upptäckas.

Med leverans avses den fysiska leveransen, också oavsett om signaturen på leveransdokumentet är otydbar eller saknas.

Klicka här för att se vilka dagar du kan får leverans.

3. Rutin vid retur av gastuber

För att säkerställa en smidig och korrekt returprocess kommer tomma gastuber att hanteras på samma sätt som fullgodsreturer.

Det innebär att:

  1. Meddela oss via e-post: Skicka ett mail till order@tomp.se när ni har tomma gastuber som ska
    returneras.
  2. Fraktsedel krävs: Efter att ni har kontaktat oss kommer vi att upprätta en fraktsedel i två exemplar.
  3. Fraktsedelns användning:
    1. Fraktsedeln ska bifogas på gastuben.
    2. Båda exemplaren av fraktsedeln ska signeras av både er och chauffören vid hämtning.
    3. Viktigt: Om ingen signerad fraktsedel finns kommer ingen pant att återbetalas. Pant betalas endast ut på tuber levererade av TOMP Beer Wine & Spirits AB, märkta med neckhanger ”Returneras till Skanlog Eskilstuna”.
  4. Hämtning av tomma gastuber: Returen av tomma gastuber kommer att ske vid er nästa leverans. Säkerställ att
    fraktsedeln är korrekt ifylld och bifogad innan dess.